.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار:روابط گيلان با تاجيكستان گسترش مي‌ياب

استاندار گيلان در ديدار باجمعي از اعضاي انجمن دوستي ايران و تاجيكستان بر گسترش روابط ايران بويژه استان گيلان با كشور تاجيكستان تاكيد كرد.

روح‌الله قهرماني چابك دراين ديدار با اشاره به مشتركات فرهنگي و تاريخي دو ملت ايران و تاجيكستان، گفت: روابط استان گيلان با كشور تاجيكستان مي‌تواند در زمينه‌هاي اقتصادي ،بازرگاني ، تجاري و كشاورزي توسعه يابد .

وي تاكيدكرد: فرهنگ، خلقيات و تاريخ دو ملت ايران و تاجيكستان در بسياري ازموارد با هم عجين شده است ومشتركات زيادي براي گسترش روابط ديده‌مي شود.

استاندار گيلان تاكيد كرد: مردم ايران علاقه زيادي به مردم و زبان مردم تاجيكستان دارند و مهمترين وجه مشتركات دو كشور زبان مشترك فارسي است كه موجب همدلي بين دو ملت شده است.

دبيرانجمن دوستي ايران و تاجيكستان نيز دراين رابطه اظهارداشت:اين انجمن از ‪ ۱۵۰‬نفر از نخبگان و شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي تشكيل شده است.

حسن احمدپور افزود: دراين انجمن ‪ ۴۰‬گروه تخصصي تعريف شده است كه هر گروه موارد تخصصي خاص را پيگيري مي‌كنند.

وي تصريح كرد: انجمن دوستي ايران و تاجيكستان مورد حمايت دولت قرار دارد و اعضاي اين انجمن كاملا با اهداف نظام جمهوري اسلامي هماهنگ است و تعامل و ارتباط منظمي بين اعضاي انجمن و مقامات ايراني وجود دارد.

احمدپورگفت:روابط جمهوري‌اسلامي‌ايران‌باتاجيكستان‌ازاهميت‌بالايي برخورداراست و مسوولان ايراني نظر ويژه و متمايزي به مردم و كشور جمهوري تاجيكستان دارند.

عبدالقادر رحيم اف نماينده انجمن دوستي ايران و تاجيكستان در تاجيكستان نيز خواستار توسعه روابط بيشتر استان گيلان با جمهوري تاجيكستان در كليه زمينه‌ها شد.

وي اظهار داشت: سرافرازي ملت ايران و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي بعد از انقلاب قابل توجه‌است و تمامي كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان براين پيشرفت ها اعتراف دارند.

وي گفت : ما باايران مشتركات زيادي داريم و دركليه زمينه‌ها احساس مشترك بين دو ملت وجود دارد و مردم تاجيكستان بر اين اساس علاقه زيادي به سرزمين و ايران دارند.

وي خواستار فعاليت بيشتر ايران بويژه استان گيلان در تاجيكستان، در تمامي زمينه‌ها از جمله اقتصادي و تجاري شد.

وي افزود: ظرفيت‌هاي خيلي خوبي بين استان گيلان و تاجيكستان براي مراودات تجاري و بازرگاني وجود دارد كه از اين ظرفيت‌ها به خوبي استفاده نمي‌شود.

رحيم اف گفت: تاجيكستان هم اكنون به صحنه رقابت تبديل شده است و بسياري از كشورها سعي مي‌كنند دراين كشور حضور داشته باشند.

وي‌افزود:استان گيلان مي‌تواند در تاجيكستان فعال شود و ظرفيت‌ها را بررسي نمايد و بخصوص در زمينه صادرات محصولات كشاورزي نظير چاي، مركبات و نيز توليدات صنعتي با تاجيكستان مراودات خوبي داشته باشد كه اين مساله منافع زيادي براي گيلان در پي خواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.834 seconds.